Sunday, 20 January 2013

Mengajar Kat karnival ke Cekgu?



Assalamualaikum..

Pukul tiga petang tadi, ketika Tamar Muda ingin pulang dari tempat kerja, Cekgu AFY pon lalu dengan menaiki kereta. Tamar Muda memberi salam kepada Cekgu AFY, maka berbual lah mereka... Jom kita ikuti perbualan mereka..

Tamar       :Assalamualaikum cekgu.
Cekgu AFY   :Waalaikumussalam...
Tamar       :Lambat cekgu balik ari ni..
Cekgu AFY   :Ho, lambat sikit. gi laen sakni.
Tamar       :Gi mano cekgu?
Cekgu AFY   :Gi jupo boss besar
Tamar       :Mano cekgu? PPD ko?
Cekgu AFY   :Dok eh, kat karnival.
Tamar       :Wak gapo situ? Cekgu keno wi ceramoh ko?
Cekgu AFY   :Dok jugok..
Tamar       :Pahtu?
Cekgu AFY   :Gi dengar ceramoh..
Tamar       :Pulok doh, pahtu sapo wi ceramoh?
Cekgu AFY   :Boss Besar
Tamar       :Ooooooo. Lagu tu... Murid2 gi jugok ko cekgu?
Cekgu AFY   :Dok.. cekgu2 jah. Murid2 ado di sekoloh.
Tamar       :Kalu cekgu2 g dengar ceramoh, sapo ngajar murid2?
Cekgu AFY   :(dengan selamba menjawab ) Mokcik Kantin..
Tamar       :Yo lo ko cekgu. Kea cekgu nawok.
Cekgu AFY   :Bakponyo? Ingat mokcik2 tu tokleh ngajar ko? Pok dio tiap2 hari gi sekoloh.. Nyo panda jugok..
Tamar       :Yo lo jugok..  (masih pening2 lagi). Takpo la cekgu, sayo nok balik dulu, lohor dok maye lagi.
Cekgu AFY   :Ho, takpo la kalu gitu gak..  Cekgu pon nok balik jugok..  Jupo semula pulok..
Tamar       :Assalamualaikum.
Cekgu AFY   :Waalaikumussalam..

 

Perbualan mereka pon terhenti di situ...

Agak2nya, apa mesej yang hendak Tamar sampaikan?
Sama2 kita fikirkan..
Jika anda ada pandangan atau cadangan atau ulasan atau luahan atau jawapan atau amaran, sila nyatakan di bawah..
Sekian saja untuk hari ini.. Sehingga kita bertemu lagi.. insyaallah..
Wasalam...

2 comments:

  1. Replies
    1. haha.. sowi la sebab xbuat sari kata.. citanya macam ni, masa tu ada jmpa sowg cikgu ni, dia baru balik dari karnival janji ditepati, jmpa PM (Bos Besar). yang lain tu, tamar reka sendiri.. mesej sebenar cuma nak menyatakan kehairanan je, wakpe cikgu2 kena g ngadap dia.. dah la guna waktu belajar..

      Delete