Tuesday, 27 September 2011

Jangan Dera Kami!

Assalamualaikum...


Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda bermaksud:

"Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri daripada kaum wanita." Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka: "Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir ?" Baginda menjawab : "Tidak, mereka ini ialah mereka yang menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tidak bersyukur akan nikmat yang disediakan oleh suaminya."

(Riwayat Muslim)



KUALA LUMPUR:

Friday, 23 September 2011

Ayuh Bangkitlah!

Assalamualaikum..

Jom nyanyi bersama Tamar..

video

Hai mujahid muda
maju kehadapan
sibakkan penghalang
satukan tujuan
kibarkan panji Islam dalam satu barisan
Bersama berjuang kita junjung keadilan

Jangan bimbang ragu
Tetaplah melaju
Hapus bayang semu
Di lubuk hatimu
Bergerak kedepan bagai gelombang samudra
Lantakkan tirani runtuhkan angkara murka

Majulah wahai mujahid muda
Dalam satu cita tegak keadilan
Singkirkan batas satukan kata
Kebangkitan Islam telah datang

fuhh.. berpeluhh!!!
hahaha.... timo kasih...
Wasalam..

Thursday, 22 September 2011

Bakpo Anok Kelate Suko Merantau?



Dakwaan yang mengatakan "orang Kelantan terpaksa berhijrah" atau "anak Kelantan harus merantau" untuk mencari rezeki, mendapatkan sesuap nasi dan seteguk air di segenap pelosok negara khasnya di ibu kota, semata-mata kerana faktor negeri Kelantan miskin amat menarik untuk direnungi kerana mungkin tidak berasas.

Jika diteliti secara bijaksana, persoalan itu sebenarnya adalah sangat relatif. Malah tohmahan atau anggapan "orang Kelantan terpaksa berhijrah" atau "anak Kelantan harus merantau" semata-mata kerana faktor negeri Kelantan miskin tidak semestinya tepat atau benar.

Baco hok ni pulok... Mengapa anak Kelantan suka merantau?

Sunday, 18 September 2011

Lepaking At Tok Bali..

Assalamualaikum...



13 September 2011, jam 1700, Tujuh anak muda yg dianggotai oleh Pokjat, Pokyo, Pai, Abe Aji, Kema, Capik dan Pujie. Bergerak menuju ke Tok Bali dengan menaiki sebuah Proton Saga dan sebuah Perodua Myvi..

Friday, 16 September 2011

Mahligaimu Dari Air Mataku


Izinkan diriku meluahkan rasa,
Maafkanlah aku andai kau terasa,
Biar ku paparkn apa yg terjadi,
Moga engkau tak ulangi.

Sungguh tak ku sangka kau berpaling tadah,
Setelah lamanya menjalinkan cinta,
Dalam diam-diam kau sudah berpunya,
Tanpa aku menyedari semuanya.

Aku mendoakan agar kau bahagia,
Bersama si dia insan yang kau suka,
Percintaan kita tak sampai ke mana,
Setakat di bibir saja.

Sayang...
Kau bina mahligai dari air mata,
Yang jatuh berderai di wajah sepiku,
Hancurnya hatiku bisa tak terkata,
Terhumban rasa diriku.

Oh aduhai ku masih ingati,
Janji manis dan saat romantis,
Kau pintaku supaya setia,
Akhirnya kau yang berubah.

Oh tuhanku tabahkan hatiku,
Temukan dengan ketenangan jiwa ini,
Dibelasah rindu,
Tetapi apa dayaku.

Ku cuba pejam mata tapi tak terlena,
Keranaku masih teringat pada mu,
Begitu payah nya nak ku melupakan,
Pernah kah kau memikirkan oh sayang... 

By Lestari


Inilah yang Tamar rasa. (T_T)
Anda pernah?


 

Puncak Stong Milik Kami

Assalamualaikum..
dah berkulat upenye blog tamar ni.. hahaha...
apa kaba teman2? arap semua sihat2 aje...
Entri kali ni, tamar ingin tunaikan janji yg dulu..
ingat x? hah? tak ingat?
meh SINI Tamar ingat kan... tamar janji nk pamerkan gambar kami..

Inilah kami..
enam anak muda dari Gold Sand..

bekalan sepanjang pendakian

menaiki pacuan 4 roda


di stesen keretapi Dabong

XPDC bermula

meredah belukar, mencari damai. haha (cam poyo je ayat ni)


dalam gua masih sempat pozz..

jgn salah anggp, lubang ni yg sempit, bukan tamar yg gemok k...

sampai pon..

khazanah dunia..

dah penat ke bang!!

baru sampai tapak perkhemahan..

owg len sebok masak, kamu dok main kad.. haha

badan dah busyuk.. mandi jom!!

kecut perut!!

sejuk wei!!

mendengar taklimat sebelum mendaki

berehat sebentar bersama kamera...










tuala kecik yg tertinggal..




1422m.. hehehe

kat puncak Stong..

depan pintu masuk..
menjadi.jadi..
kat sungai ---> belakang 2.. hihi
gambar ni la yg masuk paper metro ai tu..
Terbaekk!!!!!
p/s: sebenarnya banyak lg gambar, ni je yg mampu tamar pamerkn...
Time kasih kepada teman2... Pokyo, Pokjat, Pai, Abe Aji dan Eya..

Harap MAAF, Gambarnya agak berantakan...

sekian

wasalam..