Friday, 19 April 2013

Kafir Dalam Tak Sedar




Antara contoh-contoh dialog menjadi Kafir dalam tak sedar:


1- Nabi Yusof smart, aku smart lebih sket dari nabi. (jatuh kapir)


2- Tak payah la simpan2 janggut, tak payah nak bersunnah-sunnah, beselerak je muke aku tgk. (jatuh kapir)

3- Zaman nabi mane ade Gillette, sebab tu la ade jambang. (jatuh kapir)


4- Hudud dah tak sesuai zaman ni bro.. (jatuh kapir)


5- Senyum la sket, muke masam je dah macam malaikat mungka nakir dah aku tgk. (jatuh kapir)


6- Sedarlah sikit yang selama ni kerajaan bagi rezeki kat kamu. (jatuh kapir)


7- Aku dah isi borang murtad, tapi tak diluluskan mahkamah la pulak. (jatuh kapir)


8- Erm.. kalo murtad mesti boleh buat maksiat kan? Macam best je.. (jatuh kapir)


9- Aku murtad dah, eh gurau je gurau je... (jatuh kapir)


10- Jika ikut kaedah Islam, maka mundur lah negara kita ni.. (jatuh kapir)


"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie


1 comment: